.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مبرمترين نياز ايران، تولد يك انسجام ملي

آقاي کاشنده آغميوني، دبير کل حزب‌الله اسلامي ايران آباد در پيامي براي «تابناک» نوشت: امروز در جو پيچيده و پر تنش كه بر دنيا و به ويژه منطقه حاكم است و با عنايت به وضعيت کنوني كشور، ديگر نمي‌توان سكان رياست جمهوري را با‌هاله‌اي از آزمون و خطا به دست يكي از كانديدها‌هاي حاضر سپرد، چرا كه حفظ ارزش‌ها و منافع نظام در جو بين‌الملل كنوني، سكانداري مدير و مدبر را مي‌طلبد، اما تجربه و مديريت خالي، كافي نيست و تجربه‌اي آميخته با ايده، كارآمد است؛ چرا كه معجون تجربه و ايده، تنها راه پاسخ درست و كارآمد به پيچيدگي‌هاي پيش‌بيني نشدني و پر چالش در فضاي داخلي و بين‌الملل در زمان کنوني است، امروز محسن رضايي آميخته‌اي است از ايده‌هاي كارساز و قابل اجرا با مديريتي كارآمد كه به پشتوانه مردم عزيز پاي در راه خدمتي خطير نهاده است.

موهبت مردم‌سالاري ديني و آزادي سياسي، نعمتي است كه نظام مقدس جمهوري اسلامي برايمان به ارمغان آورد و اكنون تجربه‌اي سي ساله را از اين موهبت داريم كه انكار‌ناشدني و بازگشت ناپذير است.
رشد افكار سياسي و نگاهي هرچند سطحي به پازل موجود در روابط سياسي داخلي و حاكم بر احزاب فعال، مؤيد كينه ورزي افراطيون دو جناح بوده كه از چهارچوب منافع ملي دور شده و تفكر و فرضيه سوق دادن تكثرگرايي به تمركزگرايي را رقم مي‌زند، به گونه‌اي كه هر يك در صدد حذف ديگري بوده كه حاصلش ايجاد چالش‌هاي بزرگ براي مردم است.

اما با اشاره‌اي كه به گذشته مردم‌سالاري ديني و آزادي‌هاي سياسي كه در سطور آمده مسطور است، اين فرضيه خيالي باطل است، چرا كه ستاره قدرت طلبي در منظومه افكار و ادراك مردم خاموش شده و افول نموده است و ديگر جايگاهي ندارد.

دمكراسي ايراني آميزه‌اي است از دين و مردم كه خلع هر يك، ما را از مسير و چشم‌انداز ترسيم شده منحرف خواهد کرد. امروز بايد كسي را برگزيد كه در عين تكثرگرايي، پايبند به ارزش‌ها باشد، چرا كه تكثر در ديدگاه سياسي به هيچ وجه بيانگر عدم وفاق نيست، بلكه لازمه آن است كه حضور افراد سرشناس احزاب و جناح‌هاي گوناگون در ستاد و جمع هواداران دكتر محسن رضايي، روشنترين دليل براي اين اصل است. محسن رضايي عملگرايي واقع بين است.

امروز اساسي‌ترين وظيفه منتخب مردم با توجه به شرايط عصر کنوني و تحولات سريع آن، اين است كه در جامعه با تحولات روز، با حفظ و سيانت از ارزش‌ها انطباق ايجاد كند و به فلسفه وجودي دولت‌ها كه همان ايجاد رفاه و ارايه خدمات شايسته به ملت خويش است، معتقد و عامل باشد.

به نظر بنده، همه آنهايي كه دغدغه خدمت به‌ ايران را دارند، مي‌توانند بر اين دغدغه‌ها با تبديل رقابت به رفاقت در كنار هم در دولتي فراجناحي و شايسته سالار جامه عمل بپوشانند كه با مطالعه كارنامه كانديداهاي حاضر دكتر محسن رضايي مي‌تواند با حضور خود و دولت ائتلافي خويش اين دولت فراگير و فراجناحي را پديد آورده و به نحوي احسن هدايت كند.

اين امري طبيعي است كه هيچ كس نمي‌تواند هر دو گروه چپ و راست را به طور مطلق راضي كند، چرا كه طبيعتا رئيس برگزيده دولت ارايه برنامه خواهد كرد و هر كس بر پايه تفكر، فهم و انديشه خود با آن روبه‌رو خواهد شد. بديهي است تنوع انديشه‌ها به منزله نفي برنامه‌هاي منتخب اكثريت نيست، بلكه استحكام دمكراسي است.
بنابراين، بايد به دور از تعصبات كه مانع تابش طبيعي نور مصلحت و عقلانيت بر افكار است، به ‌اين باور رسيد كه همه كانديداها حاضر، براي ملت شريف ايران محترمند و انتخاب نشدنشان از سوي اكثريت به معناي نفي عرض بنده يا عدم توانايي آن‌ها نيست.

امروز فضاي سياسي ايران با توجه به چالش‌هاي موجود و جو حاكم بر بين‌الملل با گذشته فرق‌هايي دارد كه مقايسه سطحي دور از تعصب و غرض، آنها را آشکار مي‌كند؛ امروز مبرم‌ترين نياز ايران، تولد يك انسجام ملي براي مراوده با بين‌الملل است و اين ميسر نيست، مگر در سايه اتفاق نظر در انتخاب شخصي كه بتواند ايران را از اين بحران‌ها بيرون آورد، نه ‌اين كه خود بحران ساز باشد.

امروز بايد با شرايط موجود، همه دست به دست هم داده به احترام همان مشتركاتمان كه برجسته‌ترينش عشق به‌ ايران و ايراني است، حضور تعادل بخش دكتر محسن رضايي را كه تضمين كننده تداوم توسعه سياسي و اقتصادي و نيز حفظ و تداوم دستاوردهاي انقلاب است، مغتنم شمرده او را در اين راه پر فراز و نشيب همراهي كنيم.

امروز ايران به دولتي نياز دارد كه شايستگي، دانش، خرد، قدرت و سرعت در تجزيه و تحليل، خدمت به مردم، عشق به ‌ايران، پرهيز از افراط و تفريط و ديدن هر چيز در جاي خود را ملاك و محك براي تعيين ياران و دولتمردانش براي خادمي ملت شريف ايران قرار دهد، نه حزب و جناح، كه فهرست دوستان حامي آقا محسن مؤيد آن است كه با حضور ايشان اين اميد محقق خواهد شد.

به اميد روزي كه با يك آشتي ملي همراه با اعتدال، شاهد حضور شايسته و شايسته سالار محسن رضايي در رأس دولت باشيم و همه با هم ايراني بسازيم سربلند و مقتدر؛ ايراني كه نقطه به نقطه آن آباد و از منظر خارجي زبانزد باشد و نيز محور تصميم و الگوي عمل. انشاءالله


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.33 seconds.